Debian no imposa cap requeriment més enllà dels requeriments que demana el nucli Linux i el conjunt de ferramentes GNU. Per això, qualsevol arquitectura o plataforma per la qual s'haja portat el nucli Linux, les libc, gcc, etc. i per la qual s'haja portat Debian, es pot executar Debian. Visiteu la pàgina dels ports http://www.debian.org/ports/mips/ per obtenir més detalls dels sistemes on l'arquitectura Mips s'ha comprovat amb Debian.
Més que intentar descriure totes les configuracions diferents del maquinari que estan separades per Mips, aquesta secció conté informació general i apunts d'on trobar més informació.
Debian 5.0 suporta onze arquitectures principals i diverses variacions de cada arquitectura conegudes com “sabors”.
Arquitectura | Nom a Debian | Subarquitectura | Sabor |
---|---|---|---|
Basada en Intel x86 | i386 | ||
AMD64 & Intel EM64T | amd64 | ||
DEC Alpha | alpha | ||
ARM | arm | Netwinder i CATS | netwinder |
armel | Versatile | versatile | |
arm i armel | Intel IOP32x | iop32x | |
Intel IXP4xx | ixp4xx | ||
Marvell Orion | orion5x | ||
HP PA-RISC | hppa | PA-RISC 1.1 | 32 |
PA-RISC 2.0 | 64 | ||
Intel IA-64 | ia64 | ||
MIPS (big endian) | mips | SGI IP22 (Indy/Indigo 2) | r4k-ip22 |
SGI IP32 (O2) | r5k-ip32 | ||
MIPS Malta (32 bits) | 4kc-malta | ||
MIPS Malta (64 bits) | 5kc-malta | ||
Broadcom BCM91250A (SWARM) | sb1-bcm91250a | ||
Broadcom BCM91480B (BigSur) | sb1a-bcm91480b | ||
MIPS (little endian) | mipsel | Cobalt | cobalt |
Broadcom BCM91250A (SWARM) | sb1-bcm91250a | ||
Broadcom BCM91480B (BigSur) | sb1a-bcm91480b | ||
IBM/Motorola PowerPC | powerpc | PowerMac | pmac |
PReP | prep | ||
Sun SPARC | sparc | sun4u | sparc64 |
sun4v | |||
IBM S/390 | s390 | IPL de VM-reader i DASD | generic |
IPL from tape | tape |
Aquest document cobreix la instal·lació per a l'arquitectura Mips. Si busqueu informació per qualsevol altra arquitectura suportada per Debian, pegueu una ullada a les pàgines dels ports de Debian.
Debian en Mips suporta les següents plataformes:
SGI IP22: aquesta plataforma inclou les màquines Indy SGI, Indigo 2 i Challenge S. Com que aquestes màquines són molt similars, sempre que aquest document es referisca a l'Indy SGI, tant l'Indigo 2 com el Challenge S tindran el mateix significat.
SGI IP32: aquesta plataforma es coneix normalment com SGI O2.
MIPS Malta: aquesta és una plataforma emulada utilitzant QEMU i per tant una bona manera de provar i executar Debian sobre MIPS si no disposeu de maquinari adequat.
Broadcom BCM91250A (SWARM): aquesta és una targeta d'avaluació en format ATX de Broadcom basada en la CPU de doble nucli SB1 1250.
Broadcom BCM91480B (BigSur): aquesta és una targeta d'avaluació en format ATX de Broadcom basada en la CPU de quatre nuclis SB1A 1480.
Es pot trobar informació mirant les màquines suportades per mips/mipsel en pàgina web de Linux-MIPS. Només es cobreixen els sistemes suportats per l'instal·lador de Debian. Si esteu buscant suport per a altres subarquitectures, per favor contacteu amb la llista de correu debian-mips.
En SGI IP22, SGI Indy, Indigo 2 i Challenge S amb R4000, R4400, R4600 i R5000 els processadors estan suportats per la instal·lació del sistema Debian en MIPS big endian. En SGI IP32, actualment només estan suportats els sistemes basats en R5000. La targeta d'avaluació Broadcom BCM91250A incorpora un xip SB1 1250 amb dos nuclis que estan suportats en mode SMP per aquest instal·lador. De forma similar, la targeta d'avaluació BCM91480B conté un xip SB1A 1480 amb quatre nuclis que també estan suportats en mode SMP.
Algunes màquines MIPS poden operar en ambdós modes, little endian i big endian. Per al little endian del MIPS, per favor llegiu la documentació per a l'arquitectura mipsel.
El suport de les interfícies gràfiques a Debian ve determinat pel suport subjacent que es troba al sistema X11 de X.Org. La majoria de les targetes de vídeo AGP, PCI i PCIe funcionen a X.Org. Podeu trobar detalls dels busos, targetes, monitors i dispositius senyaladors a http://xorg.freedesktop.org/. Debian 5.0 ve amb la versió 7.3 de les X.Org.
El sistema de finestres X.Org X11 tan sols està suportat als SGI Indy i als 02. Les plaques d'avaluació Broadcom BCM91250A i BCM91489B tenen ranures PCI 3.3v estàndard i suporten emulació VGA o framebuffer de Linux a un rang seleccionat de targetes gràfiques. Hi ha disponible una llista de compatibilitats per les plaques Broadcom.
Pràcticament qualsevol targeta de xarxa (NIC) suportada pel nucli Linux és també suportada pel sistema d'instal·lació; els controladors modulars s'haurien de carregar automàticament.
El Linux permet utilitzar una gran varietat de dispositius de maquinari com ara ratolins, impressores, escànners, PCMCIA i dispositius USB. De tota manera, la major part d'aquests dispositius no són necessaris durant la instal·lació del sistema.
La targeta d'avaluació Broadcom BCM91250A ofereix ranures PCI 3.3v de 32 i 64 bits, així com connectors USB. La targeta d'avaluació Broadcom BCM91480B disposa de quatre ranures PCI de 64 bits.